In de Naam van Allaah de Barmhartigste de Genadevolste
Voorwaar, alle lof is aan Allaah. Wij prijzen Hem aan en vragen Hem alleen om hulp en vergiffenis. Wij zoeken toevlucht bij Allaah tegen het kwaad in onszelf en tegen (het uitvoeren van) onze slechte daden. Wie geleid wordt door Allaah kan nooit misleid worden. Maar wie afdwaalt, kan door niemand anders geleid worden. Ik getuig dat er niets of niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allaah, als Enige, zonder deelgenoten aan Hem toe te schrijven. En ik getuig dat Mohammed Zijn Dienaar en Boodschapper is. Allaah Ta'ala zegt:
O jullie die geloven! Vrees Allaah zoals hij gevreesd dient te worden, en sterf niet anders dan als moslims! (Soerah Ali-Imraan 3: vers 102)
Weet, moge Allaah je leiden naar gehoorzaamheid jegens Hem, dat el-Haniefiejah de religie van Ibrahiem is. Bedoelende dat je Allaah aanbidt en de religie puur voor Hem maakt, zoals Hij Ta’ala zegt: En Ik heb de djinn en de mens slechts geschapen om Mij te aanbidden.
En wat hierna komt, voorzeker de beste woorden zijn de Woorden van Allaah. En de beste leiding is de leiding van Mohammed. En de slechte zaken (in de godsdienst) zijn de toevoegingen, want elke toevoeging is een innovatie, en elke innovatie is een dwaling, en iedere dwaling leidt naar het Hellevuur. En wat hierna komt,
Weet o beste broeder en zuster, dat het een verplichting voor ons is om terug te keren naar de zuivere islaam (as-Selefiyyah), het houdt in: Het volgen van de methodiek van de Vrome Voorgangers van onder de Sahaabah en de Taabi`ien en de bevoorrechte drie eeuwen. En Allaah, de Meest Verhevene zegt:
En de allereerste (moslims) van de uitgewekenen (Moehaadjiroen) en de helpers (Ansar) en degenen die hen volgden in oprechtheid. Allaah heeft welbehagen aan hen en zij hebben welbehagen aan Hem. Hij heeft voor hen tuinen (in het paradijs) bereid waar onder door de rivieren stromen, zij zijn daarin eeuwig levenden. Dat is de geweldige overwinning. [Soerah at-Tauwbah (9): 100]
En de meest verhevene zegt tegen de Sahaabah:
Voorwaar, degenen die geloven en die zijn uitgeweken (naar Medienah) en die hebben gestreden met hun bezittingen en hun levens op de weg van Allaah, en degenen die onderdak boden en hulp verleenden; zij zijn het die elkaars bondgenoten zijn. [Soerah al-Anfaal (8): 72]
Tot aan dat Hij - Geprezen is Hij - zegt:
En degenen die daarna gelovig zijn geworden en zijn uitgeweken en samen met jullie hebben gestreden; zij zijn degenen die tot jullie behoren. [Soerah al-Anfaal (8): 75]
En de Meest Verhevene heeft gezegd in Soerah al-Hashr:
(De buit is) voor de armen van de uitgewekenen, degenen die zijn verdreven uit hun woonplaatsen en van hun bezittingen, zoekend naar een gunst en welbehagen van Allaah. En zij helpen Allaah en zijn boodschapper. Zij zijn degenen die de waarachtige zijn. En degenen die voor hen in de stad (Medienah) woonden en geloofden (Ansar), zij houden van diegenen die (vanuit Mekkah) naar hen zijn uitgeweken. [Soerah al-Hashr (59): 8-9]
Tot de Uitspraak van de Meest Verhevene:
En degenen die na hen kwamen zeggen: "Onze Heer vergeef ons en onze broeders die ons zijn voorafgegaan in het geloof. [Soerah al-Hashr (59): 10]
En de Profeet heeft gezegd:
En deze Oemmah zal zich opsplitsen in drieënzeventig groeperingen, zij zullen allen in de hel zijn behalve één.
Zij (de Sahaabah) zeiden: "Wie zijn zij, O boodschapper van Allaah?"
Hij zei: Zij die op datgene zijn waar ik en mijn metgezellen vandaag op zijn.
En hij heeft gezegd:
Houd jullie vast aan mijn Soennah en de Soennah van de rechtgeleide Goelafaa' na mij.
Dus as-Selefiyyah is de ware methodiek die verplicht is voor ons om te volgen. En wij moeten afstand nemen van datgene wat het tegengaat van methodieken. Zijn mensen (de mensen van as-Selefiyyah), zij zijn de Geredde Groep (al-Firqah an-Naadjiyah), Ahloes-Soennah wal-Djamaa'ah en zij zijn de overwinnende groep (at-Taa'ifah al-Mansoerah) tot aan de Dag des Oordeels – Moge Allaah ons tot hen laten behoren - .
Iedere moslim die zichzelf op het rechte pad wil behouden heeft naast dat hij moet zorgen dat hij de Koran en de Soennah goed bestudeert iets extra nodig! Dat extra’s zoals de grote Islamitische geleerden, o.a. Shaych Rabeé ibn Haadie Al-Madchalie, Shayach Moqbil ibn Haadie Al-Waadi’ie en anderen zeggen is: Een afweersysteem. Shaych Rabeé zei: Net zoals b.v. een groentetuin. Je laat het gewas ook niet zonder hek of prikkeldraad achter zodat wilde dieren en insecten het gewas verderven. Als je de tuin wilt beschermen moet je er een hek om heen maken en het gewas besproeien met een insectenverdelger. En zo is het ook met de student van de kennis, je kunt hem wel de Koran en de Soennah onderwijzen maar je moet hem ook van een werkend afweersysteem voorzien!
Dit afweersysteem is: Het begrip van de Selefoes-Saalih (vrome voorgangers).
Daarom is onze methodiek(manhadj) gebaseerd op 3 pilaren: - op de (1) Qor-aan, de (2) Soennah en (3) het volgen van de Salaf as-Saalih (vrome voorgangers).
Het is dus voor ons allen heel essentieel dat we de rechte weg van de Islaam volgen door vast te houden aan de Koran en de Soennah volgens het begrip van de Selefoes-Saalih en alle uitspraken en ideeën van de mensen afwegen en met al onze problemen naar de geleerden (van Ahloes-Soennah) gaan, omdat zij meer ervaring hebben op religieus gebied, waardoor zij ons dus kunnen behouden voor een hoop mislukkingen en afknappers. Dit is de reden dat Allaah de Meest Verhevene ons opdraagt om naar Alhoeld-Dhirk (de geleerden) toe te gaan als we niet meer weten.
Het bewijs is de uitspraak van Allaah de Meest Verheven:
Vraag Ahloed-Dhiker (de bezitters van kennis) indien jullie het niet weten.
En wat zeiden de bezitters van kennis over as-Selefiyyah?
O broeders en zusters, in het uitleggen van waar deze blog http://alwasatiyah.blogspot.com/ zich op bevinden, is onze intentie niet om hun fouten als leedvermaak aan te zien, noch om hen te bespotten. Veeleer is onze bedoeling om iedere Moslim te waarschuwen tegen hen, het voor bedrogen uitkomen als selefie, hun valsheden. En tegen het misleid worden door hun trukjes en listen.
Zij die hun dwalingen en twijfels proberen te verbergen achter de benaming selefiejah, en ervoor gezorgd hebben dat onze broeders en zusters in Nederland, die door de vele fietna's van Ahloel-Bid'ah niet meer weten met wie de waarheid is en bij wie ze die moeten zoeken. En het voor hen verschrikkelijk moeilijk geworden is om de leugen van de waarheid te onderscheiden.
Daarom willen wij de werkelijke aard van deze weblog en haar medewerkers, aan onze broeders en zusters verduidelijken, zodat het eens en voor altijd duidelijk is. Hoe dan ook het is een feit dat er iets niet klopt aan deze weblog ook al doen zij hun uiterste best om hun ware aard te verbergen achter de benaming van selefiejah.
Tot dan willen we alvast een aantal belangrijke zaken verduidelijken waarin deze weblog van de ware methodiek as-Selefiyyah zijn afgedwaald:
• De beheerder is Abu Ubeydillaah Ilias al-Youssoufi de moeta'assib, de saahib fitnah wa tahazzoeb, de 'Ar'oorie, de fattaan, de maakir: die weerlegt is door Shaykh Khaalid ar-Raddaadie één van de erkende mashaayekh van Medinah en is hoogleraar aan de Islamitische Universiteit van Medinah.
• http://www.youtube.com/watch?v=sjBKijXAJbc Shaykh Khaalid ar-Raddaadie over de fitnah van Abu Ubeydillaah al-Youssoufi en al-Wasatiyah blogspot. Een prachtige verduidelijking, voor een ieder die wil begrijpen hoe de kopstukken van fitnah te werk gaan in het verdraaien van de woorden van de geleerden, om vervolgens anderen te beschuldigen van verdraaiing.
• Een van hun wapens die zij gebruiken tegen dawah selefiya is video’s vertalen van de geleerden. Video’s die algemeen zijn willen ze laten zien dat ze voor de selefies zijn bedoeld.
• Zij keren terug naar datgene wat hen uitkomt en verwerpen wat hen niet uitkomt zoals de weerleggingen van meer dan 10 grote geleerden op adnaan aroor.
• Zij proberen andere te laten zien of leren dat iedereen een selefie is en dat salafiyeen niet de ander mogen bekritiseren omtrent Aqiedah/manhadj fouten.
• Bij hen betekent waarschuwen over de fouten van anderen roddelen, maar als zij tegen ons waarschuwen waarom is het dan geen roddel, wat is dan het verschil als jullie waarschuwen of als selefies dat doen?
Een van hun dwalingen is; om te zwijgen over dwalende groepen zodat we kunnen samenkomen en groot worden ookal is dit gebouwd op shrik(afgoderij) en innovaties.
Maar vanwaar halen ze dat wij stil moeten zijn over de fouten van andere groepen? Dit hebben ze van de bekende sekte ichwan moslimien. De welbekende leuze van de Ichwaanies is: ‘’ Laten we samenkomen op datgene waarover we het eens zijn en laten wij elkaar excuseren (zwijgen) over datgene waarover we van mneing verschillen’’. En dit passen ze zelfs toe bij de geschilpunten die betrekking hebben op zonden en shrik en innovaties!
Op deze manier kunnen ze heel groot worden op voorwaarde dat ze stil zijn en elkaars fouten verbergen, daarom zie je deze groepen nooit elkaar weerleggen of hoor je nooit hen over elkaar praten. Terwijl Allaah ons heeft bevolen de waarheid niet te verberegen maar die duidelijk te maken aan de anderen, het bewijs is Allaahs uitspraak:
En (gedenkt) toen Allah een verbond met degenen die de Schrift gegeven waren sloot: "Opdat jullie het (de Schrift) aan de mensen duidelijk zouden maken en opdat jullie het niet zouden verbergen". Toen wierpen zij het achter hun ruggen weg en zij ruilden het in voor een geringe prijs. En het was een slechte ruil die zij maakten. (Soerah Aali `imraan: vers 187)
Hellaas stellen hizbis de selefie geleerden ook vragen, niet om de waarheid te weten, maar ze hopen dat ze een fatwa krijgen die ze tegen de selefies kunnen gebruiken. Dus de manier van de vraag stellen speelt ook een grote rol, als je een groep beschrijft met hele slechte punten en beweert dat zij zichzelf selefie noemen dan moet wel de Shaych hen daarop aanspreken, alleen blijft de vraag, van wie komt de vraag, en klopt die vraag wel? Hoe zij de selefies beschrijven is dat wel correct of een beladen vraag, die een keer mooie weerlegd werd door Shaykh 'Ubayd al-Jaabirie vernietigt een beladen vraag. http://www.youtube.com/watch?v=QR-sgFLNjXY De Shaych antwoord hier nadat hij een vraag krijgt over selefies dat zij vasthouden aan slechts een handjevol geleerden en anderen geleerden maken ze volgens hen uit tot Qutbis en Takfiries.
Dit hebben ze met meerdere selefie geleerden gedaan zoals Abu Ubeydillaah Ilias al-Youssoufi dit gedaan heeft bij Shaykh Khaalid ar-Raddaadie. Alhamdoelilah kwam de Shaych erachter wie al-Youssoufi werkelijk was en dat hij geen selefie was maar een aroorie van moskee soennah. Zie filmpje van de Shaych waar hij waarschuwt tegen Ilias al-Youssoufi.
Dan wil ik jullie nog een mooie video laten zien die deze aroories weerlegt op hun versmelting, ze beweren vaak dat je niet mag spreken, over de fouten van een geleerde of een persoon. Alleen pas als een geleerde over hem gepraat heeft. Studenten die fouten van geleerden (duaats) verduidelijken http://www.youtube.com/watch?v=OHdnK4fgklo
En als we met een andere video komen van Shaykh Fawzaan, die ons leert dat je weerleggingen wel mag verspreiden. Shaykh Fawzaan over verspreiden weerleggingen http://www.youtube.com/watch?v=OBjxtNBNu2s
Een andere twijfel waar zij meekomen is we kunnen de djarh niet accepteren omdat er geen idjmaah (overeenkomst) is tussen de geleerden. Deze twijfel gebruiken ze voor hun geliefde leiders zoals adnaan aroor. Een duidelijke antwoord op deze twijfel van hen is: Moeten alle geleerden een djarh (misprijzing) geven? http://www.youtube.com/watch?v=sl7A_3-PSBY
Ze spellen vaak met de regels van djarh (bekritisering) en ta’diel (aanprijzing). Als jij met een djarh (bekritisering) aankomt dan staan ze klaar met een en ta’diel (aanprijzing). En als je hun uitlegt dat Shaych al-Allaamah Oedayd al-Djaaberie heeft gezegd:
En het grondbeginsel dat gevestigd is en waarover een overeenstemming bestaat, is dat een specifieke djarh (bekritisering) de voorrang krijgt boven een algemene ta’diel (aanprijzing). Dus als zowel een djarh als een ta’diel elkaar tegenspreken met betrekking tot een persoon, dan hoort de djrah voorrang te krijgen. Omdat daarin (in de djarh) de extra (bijkomende) kennis ligt over de status van deze persoon.
En de Geleerden geven tazkiejah (referentie) aan een persoon, zich baserend op datgene wat zichtbaar is over zijn situatie en zijn goede verleden. En er zijn veel Geleerden voor wie bepaalde zaken verborgen zijn gehouden door de mensen. En als zij deze dingen zouden weten dan zouden zij geen ta’diel en tazkiejah gemaakt hebben over die persoon.
(Dit) omdat zowel de djrah als de ta’diel (een vorm van) het geven van getuigenis is, en de rechtvaardige en edelachtbare Geleerden geven nooit een tazkiejah aan een inividu die een djarh verdient, of beter gezegd, zij zouden nooit een djarh verzwijgen en voorkeur geven aan de ta’diel. Omdat dit talbies (verdraaiing van de feiten) is en misleiding van de mensen. Net zoals zij nooit een djarh zouden geven aan een persoon die een tazkiejah verdient, omdat dat onderdrukking zou zijn voor zo’n persoon. Dus deze stelregel is algemeen met betrekking tot het vellen van een oordeel over een bepaalde persoon.
Het probleem bij deze mensen en bij alle hizbis is dat zij vast blijven houden aan de ta’diel (aanprijzing) en de djarh (bekritisering) verwerpen, terwijl de djarh voorgang krijgt, ze spelen dus met deze regels om onderuit te komen, en om gewoon diegene te volgen die hen uitkomt.
Indien jullie meer te weten willen komen over dit onderwerp, raad ik jullie aan om deze geweldige stuk door te lezen: Wanneer wordt de kritiek op een individu geaccepteerd en de prijzing verworpen?
http://www.selefienederland.nl/site/...66& Itemid=26
Broeders, de Islaam stuurt aan op rechtvaardige evenwichtigheid en een gematigde houding in alle zaken, er is dus geen aanstalte tot overmaat, noch schiet het te kort in wat vereist is. Eveneens met betrekking tot de vermijding van het wereldse leven neemt Islaam een middenweg tussen de hebzucht en gierigheid van de Joden en hun intense liefde voor dit wereldse leven en tussen de monniken onder de Christenen die zich compleet afzonderen, strevend naar middelen voor correcte onderhoud en onthouding van het werken en het leiden van een bestaan.
Overdrijven is dus fout, extreem rechts of links, deze beide wegen zijn verkeerd, de juiste weg is de middenweg.
Shaykh Saalih ibn Fauwzaan heeft gezegd: Extremisme in elke zaak is: het overschrijden van de gewenste grens. En zoals het bekend is; Elke kwestie waarvan de grenzen worden overschreden slaat om naar zijn tegenovergestelde.
Zo zien we bijvoorbeeld bij degenen die de Eigenschappen (van Allaah) ontkennen, dat de oorzaak van hun dwaling extremisme is in hun streven om Allaah te ontdoen van onvolkomendheden. De oorzaak van dwaling van degenen die Allaah vergelijken met Zijn schepping was hun extremisme in het bevestigen van de Eigenschappen van Allaah.
Extremisme is dus ongetwijfeld een beproeving. Gematigheid en gulden middenweg is het beste in alle kwesties. Het is overduidelijk dat extremisme een belangrijke reden is waardoor de groeperingen zijn afgedwaald van de waarheid. De verschillende groeperingen hebben een verschillende mate van extremisme.
Shaychoel-Islaam Ibn Temiyyah rahiemehoellaah zegt in al-Aqiedah al-Waasitieyyah:
‘’…Al-Firqatoen-Naadjiyah Ahloels-Soennah Wal-Djama’ah…zij liggen in het midden van de (Islaamitische) sekten, zoals de Oemmah (Moslimnatie) in het midden van de naties ligt.
Toevallig noemt Abu Ubeydillaah Ilias al-Youssoufi die deze blog beheerd http://alwasatiyah.blogspot.com/ zoals ik jou eerder hebt verteld dat deze blog van buiten af op een selefieblog lijkt maar in werkelijkheid niet zo is, ookal benoemen ze hun blog met de mooiste namen. Het gaat om de inhoud en de doel van de dawah.
Schaych Saalih al-Fawzaan weerlegt deze blog en andere die claimen op al-Wasatiyyah (de Middenweg) te zijn en de da'wah al-Wasatiyyah te voeren.
Het is alsof deze fatwa gevraagd is aan de Shaych, betreffende deze blog. Die zich proberen voor te doen als van Ahloe-Soennah en dat ze op al-Wasatiyyah (de Middenweg) zijn, en zelfs een blogspot naar al-Waasitiyyah vernoemen. Maar in feite maken zij de Islaam van binnen kapot, door alleen een kant van de fataawa van de geleerden te pakken. Fataawa waarin de geleerden het verbieden om te roddelen etc over elkaar en over de mensen van kennis wat natuurlijk logisch is. Maar zij focussen zich constant alleen op deze fataawa, en misbruiken ze en verdraaien de bedoeling ervan. Om de weerleggingen afkomstig van DEZELFDE geleerden over innovatoren te verwerpen en af te doen als zijnde 'roddel'.
Zie hier de vraag, en beluister het antwoord van de Shaych.
Shaych Saalih al-Fawzaan
Vraag: Sommigen van de mensen die claimen op al-Wasatiyyah (de Middenweg) te zijn en de da'wah al-Wasatiyyah te voeren. Beweren dat het van al-Wasatiyyah is om degene die afwijkt van de waarheid niet te weerleggen, en ook om banden aan te gaan met de innoveerders.
Antwoord: Dit is niet al-Wasitiyyah dit is extremisme. En Allaah is Degene bij Wie toevlucht wordt gezocht. Al-wasitiyyah is dat je de Waarheid accepteert, en het valse weerlegd. Dit is al-Wasitiyyah.
Leid ons op het Rechte pas. (soerah Al fatiha vers 6)
Het pad van wie?
Van degene aan wie U gunsten hebt geschonken. (soerah Al fatiha vers 7)
En degenen aan wie Allaah Zijn gunsten heeft geschonken zijn degenen die Hij vermeld heeft in Zijn uitspraak:
Zij zijn met degenen van de Profeten en de waarachtigen en de martelaren en de oprechten die Allaah begunstigd heeft. Zij zijn de beste metegzellen. (soerah an Nisa vers 69)
Dit is al-Wasatiyyah.
Wat betreft het weerleggen van degene die afwijkt, dit is verplicht. Allaah heft de ongelovigen en afgodendienaren en de hypocrieten weerlegd in de Koran. En de profeet (sallallahoe aleihi wa sallaam) heeft hen weerlegd middels zijn Soennah. En de Imaams (leiders in kennis van de Salaf) weerlegden de mensen van valsheid.
Dus er moet altijd sprake zijn van het verduidelijken van de valsheid en het verduidelijken van de valsheid en het weerleggen van de mensen van valsheid.
Dit weerleggen is geen extremisme of overdrevenheid (gullu) zoals ze (de hizbis) zeggen.
Maar dit is het verduidelijken van de Waarheid.
En (gedenkt) toen Allaah een verbond sloot met degenen die de Schrift gegeven waren; Opdat jullie het (de Schrift) aan de mensen duidelijk zouden maken en opdat jullie het niet zouden verbergen. (Soerah ali imraan vers 187)
Voorwaar, zij die verberegen wat Wij hebben neergezonden van de duidelijke bewijzen en de leiding, nadat Wij die aan de mensen hebben duidelijk gemaakt in de Schrift. Zij zijn degenen die Allaah vervloekt en die door de vervloekers vervloekt worden. (soerah Al baqarah vers 159)
Dus er moet altijd sprake zijn van het verduidelijken, het weerleggen van de valsheid. En het helpen overwinnen van de waarheid.
Dit is altijd vereist. Ja.
Bron: http://www.youtube.com/watch?v=wctPqns_Jw8
Dus de weg van Shiddah (hardvochtigheid) is fout en de weg van tasahoel (makkelijkheid) is fout. Nu is de vraag welke weg is dan wel correct om te volgen? Antwoord is de middenweg tussen deze twee wegen. En niet de al-Wasitiyyah die deze mensen van Tamiy3 beweren nee zoals Shaych Saalih al-Fawzaan die net voor jou heeft beschreven.
En daarbij hoort het weerleggen van afgedwaalde personen en groepen, alleen is dit een taak voor de geleerden, omdat zij de kennis daarover beschikken om te weerleggen en omdat zij de valsheid van de waarheid kunnen onderscheiden en verduidelijken aan anderen. En de studenten die verspreiden het weer op hun buurt indien daar behoefte aan is. Ik adviseer daarom de selefie-jeugd in Nederland die bedrogen zijn door deze blogspot en hun soort, van hizbies en innoveerders, dat zij verschrikkelijk moeten oppassen voor hun misleiding, fietna’s en kwaadaardigheden die zij verspreiden over Selefiyyah. Specifiek voor deze blogspot(beheerder Abu Ubeydillaah Ilias al-Youssoufi) die zich er valselijk voor uitgeven dat zij de Salaf volgen.
Shaychoel-Islaam Mohammad bin Abdoel Wahhaab rahiemehoellaa zegt in zijn boek Aspecten uit de Tijd van Onwetendheid bij punt [120] Zij beweerden de Salaf (oprechte voorgangers) te volgen, terwijl zij in feite openlijk dwars lagen en controversieel waren aan hen.
Dit is precies van toepassing bij deze blogspot, die duidelijk niet op al-Wasitiyyah zitten zoals Schaych Saalih al-Fawzaan hun soort weerlegt die claimen op al-Wasatiyyah (de Middenweg) te zijn en de da'wah al-Wasatiyyah te voeren, maar ondertussen zien zij weerleggen als extremisme of overdrevenheid (gullu).
En waar in http://alwasatiyah.blogspot.com/ zien we artikelen over de Aqiedah van de Salaf of artikelen over de Tauwhied? Dus hoe kunnen jullie zeggen dat wij de Salaf volgen terwijl jullie geen artikelen bezitten die de weg van de Salaf verduidelijken? Want voorwaar de weg van de Salaf is zoals we kunnen uithalen uit deze advies die de Iemaams van de Selef van elke eeuw en elke tijdperk geven, dat men moet uitnodigen naar de Tauwhied en de Soennah en men alles wat daar tegenover staat af moet stoten (weerleggen), omdat dat de basis is van al het goede en verbetering.
Bovenaan deze site staat.
" De Middenweg in het volgen van de Methodologie van de Vrome Voorgangers "
Eerlijk gezegd ik zie niets wat onze Aqiedah verduidelijkt of manhadj, behalve dan een paar video’s van algemeene uitspraken van oelema zoals Shaykh Saalih al-Fawzaan en anderen, maar als het gaat om het gebed of vasten of de hadj wat veel belangrijker is in de islaam dan zien daar niets over.
Video’s die algemeen zijn willen ze laten zien dat ze voor de selefies zijn bedoeld, oke de middenweg, waar zijn die filmpjes die over ahloel bidah gaan? Op z'n minst tegen de soefies of tegen de sjiieten, nee bij deze weblog vonden ze de selefies aanvallen belangrijk, niets anders dan wolven met schapenkleren (hizbies met selefie kleren).
De middenweg toch? Lees de boek van Shaychoel-Islaam Ibn Temiyyah rahiemehoellaah: al-Aqiedah al-Waasitieyyah, Hierin verduidelijkt hij de juiste Aqiedah en nodigt hij ernaar uit en ook verduidelijkt hij de dwalende Aqiedah waar hij voor waarschuwt. Zoals Al-Ash'ariyyah en andere, waarom komen jullie niet met één artikel tegen hen? Dit (waarschuwen tegen ahloel bidah) zien we hellaas niet terug in deze blog, jammer.
Oke we zeggen jullie volgen de Salaf, dus we zeggen jullie zijn moslims die de Koran en de soennah volgen, volgens het begrip van de Salaf. Dan ben je kort gezegd een Selefie. http://haadhi-hiya-selefiyyah.blogsp...m-selefie.html .
Waarom zien we jullie niet met artikelen of video’s komen die ons leren wat as-Selefiyyah inhoudt en dat we deze weg moeten volgen, Integendeel, we zien hoe jullie andere willen wijs maken dat de ware Selefiyyah niet van de Islaam is. Dat selefies roddelaars zijn, geen kennis hebben en geen goede manieren enz. Het enige wat jullie verspreiden is videos waar vragen worden voorgelegd aan een Shaych over een groepje jongeren die zich selefie noemen en dit en dat doen.
Terwijl deze slechte eigenschap bij elke groep te vinden is, zo heb je in elke groep mensen die hardvochtig zijn en geen manieren hebben. Maar om hierover een hele blog te openen, dit is niet de weg van de salaf.
En het is bekend dat Selefies vaak worden uitgemaakt voor, dat zij hardvochtig zijn, ik heb hierover een mooie filmpje: Discussie over hardvochtigheid onder de Selefies.
http://selefiemedia.blogspot.com/201...chtigheid.html
Ook al hebben zij een artikel over de Salaf of twee artikelen, toch zijn zij hizbis, omdat andere hizbis sites dat ook hebben, een aantal artikelen van Shaych bin baaz en Shaych Saalih al-Fawzaan en andere selefie geleerden zijn ook te vinden op al yaqeen en andere hizbis site zullen we nu ook zeggen dat dit betrouwbare sites zijn? Nee Natuurlijk niet, zo is het ook met deze blog.
Een andere kenmerk is dat ze geen één artikel promoten van Shaych Rabie’ ibn Haadie al-Madchalie hafiedhehoellaah en als we kijken naar al yaqeen en andere hizbis site dan zien we hetzelfde, dus niemand ziet deze blogspot als een selefieblog behalve een ontwende of een misleider.
O broeders, waarschuw andere omwille van Allaah tegen hen, met een geweldige waarschuwing voor deze valse blog, voor hun spelletjes, leugens en misleiding en dat zij de ware methodiek as-Selefiyyah, niet van zulk soort moeten aannemen. Want de geleerden van de Selef zoals Ibn al-Moebaarak en zijn soort hebben gezegd: ''Voorwaar deze kennis is geloof, jullie moeten dus oppassen van wie jullie geloof accepteren!''
Shaych Rabie’ ibn Haadie al-Madchalie hafiedhehoellaah heeft gezegd over deze advies:
Dus het geloof wordt niet geaccepteerd van de misleiders, degenen die zich voordoen als (selefie) geleerden! En ook niet van degenen die duidelijk op de dwaling zitten, noch van anderen dan hen! Maar zij moeten de kennis halen bij de betrouwbare geleerden degenen die liefhebben en haten omwille van Allaah. Degenen die het valse afweren (weerleggen) en uitnodigen naar de waarheid en de rechte leiding. Zij (de jeugd) moeten (de juiste geleerden) uitkiezen en standvastig zijn, en niet te haastig zijn.
We zullen allemaal zien hoe zij de woorden van de Salaf en de woorden van de geleerden tegen hun zelf gebruiken. En dat zij meer aan de kant van hizbiya staan dan Selefiyyah, uit hun eigen woorden zal je dit zien, ook al beweren zij dag en nacht dat ze selefies zijn, want wie beweerd de methodiek van de Vrome Voorgangers te volgen, volgt ook de weg van de ware Selefiyyah en vermijd alles wat daar tegenstrijdig aan is.
0 reacties:
Een reactie posten