Reactie van Abu Abdillaah Bouchta op de laster tegen hem

Nu volgt een reactie van Abu Abdillaah op de laster op hem. Hij heeft hierover gesproken tijdens een van zijn lessen, waarin hij Usool as-Sunnah van imaam Ahmad behandelt. Deze lessen zijn te beluisteren op: sincerehearts.nl/audio/audiolessen.html


Het is zeer nuttig om deze lessen te beluisteren. In deze audio gaat de Ustad overigens ook in op degenen die claimen dat er verschillende groepen Salafi’s bestaan (apolitiek, politiek en jihadistisch).

Hij gaat hier dus op een gegeven moment over tot het onderwerp:

(beluister deze en andere lessen): sincerehearts.nl/audio/audiolessen.html

Bouchta (hafidahullaahu ta'aala): En zij zullen zeggen: "Wee ons, wat is dat voor boek dat niets kleins weglaat en niets groots, zonder dat berekend te hebben!" En zij zullen wat zij deden voor zich vinden. En uw Heer doet niet één van hen onrecht aan. [surah al Kahf ayaah 49] Dus dan zeg ik tegen mensen, moslims: vrees Allaahu ta’aala! Verspreid geen leugens. Verspreid geen onduidelijkheden, over Ahlus-Sunnah wal Djama’aah. Over mensen die hun best doen om de juiste manhadj te volgen. Zoals bijvoorbeeld velen over mij doen; filmpjes verspreiden, en dan zeggen ze: ‘Bouchta de sekteleider roddelt over geleerden’. Ik daag iedereen uit, iedereen daag ik uit, in de hele wereld; kom maar met één bewijs, dat ik maar over een geleerde slecht heb gesproken. Maar ik praat wel over afdwalers, en ik volg daarin de geleerden die deze mensen tot afdwalers hebben verklaard en voor hen hebben gewaarschuwd. Dat doe ik. En dat is Manhadj as-Salaf! En dat is de manhadj van Imaam Aboe Haneefah, Imaam Maalik, al-Imaam Ahmad, Imaam ash-Shafi’ee en al de andere imaams. Dat is hun manhadj, in tegenstelling tot de manhadj van Ahlul Bid’ah en Ahlul Hawaa. Na’aam. Zo is dat.

En dan verspreiden ze een filmpje; ‘de sekteleider Bouchta’, of ‘de grote Moeftie van Saudi Arabië weerlegt de sekteleider Bouchta’. A’oedoe Billaah, minal kathib! Moge Allaahu ta’aala ons beschermen tegen leugens. Dat zijn klaarduidelijke leugens.. Ash-Shaykh ‘Abdul-Azeez aal-ash Shaykh, daar hou ik van! Hij kent mij niet, en ik hou van hem. Niet omdat hij Ash-Shaykh ‘Abdul-Azeez aal-ash Shaykh heet, nee, omdat hij de manhadj as-Salaf volgt! Hij kent mij niet, dus hij kan nooit over mij hebben gesproken. Maar dan wordt er een algemene vraag aan hem voorgelegd; “geef uw advies aan deze jongeren die slecht praten over geleerden”, en dan zegt Ash-Shaykh ‘Abdul-Azeez aal-ash Shaykh hafidahullaahu ta’aala: “Ja ik raad hen aan om dat te doen en dat niet te doen.” Maar ze verspreiden wel een filmpje ‘de grote moeftie van Saudi Arabië weerlegt te sekteleider Bouchta’. En dan, al shaykh al-Fawzaan hafidahullaah, ja dat zeggen ze er niet bij, dat zeg ik; ‘al-Shaykh al-Fawzaan weerlegt de sekteleider Bouchta’. Shaykh al-Fawzaan kent mij helemaal niet, ik ken hem wel en ik hou van hem omwille van Allaahu ta’aala, omdat hij de Sunnah volgt en de Sunnah verdedigt. Dus dan zeg ik tegen deze mensen: vrees Allaahu ta’aala! En verspreid geen leugens! Maar als je het hebt over deze dwalenden, daar moeten wij voor waarschuwen. Ze laten zoveel jongeren afdwalen, zoveel jongeren zijn het slachtoffer van deze partijen en deze mensen. Moeten we daarvoor niet waarschuwen? Natuurlijk moeten we dat doen. Maar dat doen we in navolging van geleerden. Ik daag iedereen uit, kom met een bewijs dat ik ooit over iemand slecht heb gesproken zonder dat ik een bewijs heb van geleerden.. Laat het horen. Na’aam. En dan ooit was ik bezig in een lezing over de methode van Ahlus-Sunnah en de methode van Ahlul Bid’ah, en een van de methodes is natuurlijk opjutten, heb ik gezegd – kan ik me nog herrineren. En het was een heel lange lezing, maar ze namen een gedeelte want ik gaf een voorbeeld en een man heet Mohammed Hassaan, heel bekend bij velen van jullie. Mohammed Hassaan tijdens een preek en de volgende preek en dat heb ik gehoord van een betrouwbare bron, gaf ik als voorbeeld hoe het niet moet. De situatie hoe het gebeurd is dat leidt tot lachen, waarschijnlijk heb ik ook gelachen. En wat hebben ze daarvan gemaakt? ‘Sekteleider Bouchta roddelt over grote geleerde en spot met geleerde’. A’oodhu Billaah. Op de eerste plaats is deze man geen geleerde, op de tweede plaats grote geleerden hebben gewaarschuwd voor hem en ten tweede, waarom heb je maar een deel van de lezing verspreid? Waarom heb je niet de hele lezing verspreid? En dat is een teken van Ahlul Hawaa, van Ahlul Bid’ah. Want dat is ook ongeveer een van de tekenen, beste mensen, belangrijkste en duidelijkste tekenen van Ahlul Hawaa. Ze zeggen wat voor hen is, maar ze zeggen nooit wat tegen hen is! En daarom knippen en plakken ze. Ja dat kun je wel verwachten van een journalist die een bepaalde sensatie wil, maar dat verwacht je niet van een moslim! Die weet dat die voor Allaahu ta’aala gaat staan, en dan zulke leugens verspreidt. Sekteleider!? Ik heb helemaal geen sekte, ik heb ook helemaal geen groep! En ik daag iedereen uit om maar met een bewijs te komen dat ik een groep heb. Dus waarom noem je mij een groep? Waarom noem je deze mensen ‘groep van Bouchta’? Nee, helemaal niet. Als je dat doet dan beledig je mij, of je het beseft of niet. Ik ben een klein studentje die mensen probeert om de juiste manhadj, de juiste ‘aqeedah bij te brengen. Inshaa Allaahu ta’aala.. En moge Allaahu ta’aala mij daarin bijstaan. Aameen.

Dus moslims, vrees Allaahu ta’aala! En tegen de niet-moslims zeg ik: wees objectief in jouw oordeel, verspreid geen angst, geen onnodige angst bij mensen. En verspreid geen onduidelijkheid, mensen hebben recht op duidelijkheid. Noem hizbies of jihaadies geen Salafis want dat zijn ze niet! Dat zijn ze niet, nee. Een salafist die een gebouw laat ontploffen? En onschuldige mensen vermoordt? A’oodhu Billaah. A’oodhu Billaah. Dat terzijde o broeders. Want dat is de weg van Ahlus-Sunnah. Dat is de manhadj, en dat is de weg van grote imaams en dat is de weg van Rasuul (sallallaahu ‘alayhi wa sallam), en zijn vrienden, en diegene die hem hebben gevolgd op de goede wijze en de weg van de imaams, onder andere; al-Imaam Ahmad. En ik daag ze uit al deze mensen, om dat boekje van imaam ahmad te onderwijzen aan hun leerlingen. Ik daag ze uit, want als ze dat doen dan worden ze blootgesteld. Dan weten de mensen, hey, hier klopt iets niet.. Bij wat we horen, en wat we zien. Als dat de manhadj as-Salaf is, dan klopt dat niet, wat jullie ons altijd hebben geleerd. En dat is wat imaam ahmad ons duidelijk maakt.

0 reacties:

Een reactie posten