Shaykh Oethaymien over de boeken van Shaykh Rabee Ibn Haade al Madkhalee'

Een bijeenkomst van Shaykh Rabee' Ibn Haade met Shaykh Mohammed Saalih Al-Oethaymien tijdens het bezoek van Shaikh Rabee' aan Unayzah. Shaykh Mohammed Saalih Al-Oethaymien krijgt een vraag over de boeken van Shaykh Rabee' Ibn Haadee al Madkhalee. Zie ook de andere vertaalde delen van deze bijeenkomst.





Vraagsteller: Er is een vraag betreffende de boeken van Shaykh Rabee', moge Allaah u behoeden.

Shaykh: Het is duidelijk dat deze vraag niet voor Al-'Oethaymien is. En zoals Imaam Ahmad werd gevraagd over Ishaaq bin Raahawayh moge Allaah hen genadig zijn. En hij antwoordde: 'Iemand als ik word gevraagd over Ishaaq! Ishaaq moet gevraagd worden over mij! En ik sprak in het begin van mijn toespraak over wat ik weet over Shaykh Rabee', moge Allaah hen succes geven. En wat ik noemde blijft tot dit moment hetzelfde. En zijn komst naar hier ('Unayzah) en zijn woorden die mij bereikt hebben, dan zonder twijfel, zorgt dit ervoor dat deze een persoon zijn liefde voor hem zullen doen vermeerderen en zijn smeekbeden voor hem.

Casette: "Ittihaaf al-Kurraam Bi Liqaa al-'Othaimin Ma'a Rabi' al-Madhkhali wa Mohammed al-Imaam" Een ontmoeting van Shaykh Rabee' Ibn Haade met Shaykh Mohammed Saalih Al-'Oethayien in 'Unayzah.

0 reacties:

Een reactie posten